استارلینک ایستگاه فضایی چین را تهدید کرد

مستر کامپیوتر
28 دسامبر, 2021
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر |

به دنبال رسانه ای شدن نامه چین به اداره ی امور فضایی بیرونی سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ایستگاه فضایی این کشور مجبور شده است به خاطر ماهواره های این شرکت مسیر خود را تغییر بدهد.شمار زیادی از کاربران فضای مجازی ویبو در جین از رئیس مجموعه ی استارلینک جناب ایلان ماسک بابت ابن اتفاق انتقاد کردند.این انتقادات به حدی بود که یکی از کاربران ماهواره های استارلینک را به زباله های فضایی تشبیه کرد.

دولت چین ادعا کرده است،که در سال میلادی که گذشت ایستگاه فضایی این کشور دو مرتبه در معرض برخورد با ماهواره های استارلینک قرار گرفتند.براساس سندی که دولت چین به سازمان ملل فرستاده است،این دو اتفاق در تاریخ 1 ژوئیه (10 تیر) و 21 اکتبر (29 مهر) رخ داده است.

در نامه دولت پکن به سازمان ملل آمده است :« ایستکاه فضایی چین به منظور حفظ ایمنی کنترل هایی را برای جلوگیری از برخورد انجام داده است. »به دنبال منتشر شدن این نامه،کاربران متعصب چینی پلتفرم وبیو انتقادات بسیاری را روانه دولت آمریکا و ایلان ماسک کردند.یکی از کاربران گفت ریسک استفاده از ماهواره های استارلینک به زودی آشکار می شوند که تمامی مردم جهان هزینه ی فعالیت های تجاری آن را خواهند داد.

ایستگاه فضاییدولت چین درخواست رفتار مسئولانه از دولت آمریکا و اسپیس ایکس دارد

دولت چین مدعی است که آمریکا با نقض کردن تعهداتی که مبنی بر پیمان های فضای بیرونی داشته،جان فضانوردان را در معرض خطر قرار داده است.سخنگوی وزارت خارجه دولت چین از همین رو از دولت آمریکا درخواست کرده است که مسئولانه رفتار کند.

دانشمندان تاکنون بارها درباره ی خطرات برخورد در فضا هشدار داده اند و از دولت ها خواسته اند که اطلاعات مربوط به حدود 20 هزار ماهواره و مخروبه فضایی در مدار زمین را به اشتراک بگذارند.اسپیس ایکس در حال حاضر بیش از 1900 ماهواره استارلینک در مدار دارد و میخواهد این تعداد را افزایش دهد.ماه گذشته ،سازمان فضایی آمریکا موسوم به ناسا هم مجبور شد یکی از پیاده روی های فضایی خود در ایستگاه فضایی بین المللی را به خاطر نگرانی های ناشی از مخروبه های فضایی به تعویق بیاندازد.


مقاله ی

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.