یکی از شرکای ایلان ماسک استارتاپ نورالینک را ترک کرد

مستر کامپیوتر
31 جولای, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
استارتاپ نورالینک

به گفته ی منابع آگاه،یکی از بنیانگذاران شرکت نورالینک (Neuralink) در هفته های گذشته این شرکت را ترک کرده است.این خبر در حالی منتشر شده است که اخبار ضد و نقیضی از خروج کارمندان از این استارتاپ در هفته هیا گدشته منتشر شده بود.لازم به ذکر است که شرکت نورالینک توسط ایلان ماسک تاسیس شده است.

نورالینک و ایلان ماسک

اقای «پل مرولا» در سال 2016 در پروژه ی راه اندازی و تاسیس شرکت نورالینک کمک کرده بود و روی برنامه ی طراحی تراشه آن کار می کرد،دیگر در این پروژه با اقای ایلان ماسک همکاری نمی کند.هنوز خبری از علت جدایی و پروژه های شغلی آینده اقای پل مرولا اعلام نشده است.همچنین نمایندگان مرولا،اقای ایلان ماسک و شرکت نورالینک هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند.

طبق اخبار موجود،هشت نفر اعم از ایلان ماسک و پل مرولا،شش سال پیش به کمک همدیگر شرکت نورالینک را تاسیس کرده بودند.با این وجود علاوه بر ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل،در حال حاضر فقط یکی از بنیانگذاران ضالی دیگر این شرکت که مهندس دون جین سئو (مهندس تراشه) است،همچنان در این شرکت حضور دارد.

هنوز معلوم نیست که این اخبار خروج کارمندان و مدیران ارشد نورالینک به دلیل شکست این پروژه بوده یا خیر،اما شرکت Synchron که به عنوان یکی از رقبای شرکت نورالینک محسوب می شود ،با پیشی گرفتن از این شرکت،به مرحله ی تست انسانی تراشه خود رسیده و آن را در مغز یک بیمار آمریکایی کار گذاشته است.

ایلان ماسک مدیر عامل نورالینک

طبق گفته های ایلان ماسک،نورالینک قصد داشت تا پایان سال 2020 تاییدیه های لازم را برای کاشت این تراشه در سر انسان ها بگیرد،اما این شرکت هنوز تاییدیه ای نگرفته و یا حتی محصولی را عرضه نکرده است.ایلان ماسک همچنین ادعا کرده بود که این تراشه می تواند وزوز گوش را درمان کند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.