ایلان ماسک عقب کشید

مستر کامپیوتر
9 جولای, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ایلان ماسک و توییتر

بنابر اعلام رسمی ایلان ماسک،این شخص دیگر تمایلی به تصاحب توییتر ندارد.هر دو طرف این ماجرا یکدیگر را به نقض قوانین متهم کرده اند.

بنابر پیش بینی واشنگتن پست،ایلان ماسک قصد دارد تا از خرید توییتر کناره گیری کند.در پرونده ای که عصر جمعه در کمسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا ثبت شده است،تیم حقوقی ایلان ماسک رسما اعلام کرده اند که ایلان ماسک دیگر تمایلی به خرید توییتر ندارد و دلیل آن هم نقض بند های قرارداد از سمت توییتر است.

همینطور تیم حقوقی ایلان ماسک اعلام کرده اند:توییتر در جریان برگذاری مذاکرات اظهاراتی اشتباه و گمراه کننده بیان کرده است.بخشی از این پرونده را می خوانیم: « به مدت حدودا دو ماه ،جناب اقای ایلان ماسک به دنبال دسترسی به داده ها و اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی مستقل میزان نفود حساب های کاربری اسپم یا جعلی در پلتفرم توییتر بوده است.توییتر نتوانسته یا تمایل نداشته تا این اطلاعات را در اختیار اقای ماسک قرار دهد. »

بر اساس اخبار شنیده شده از سمت خبرگزاری ورج ، با وحود تلاش های بی وقفه ی ایلان ماسک برای عقب نشینی از خرید توییتر ،اما طرف دیگر این ماجرا هنوز امیدوار به عقد قرارداد با این شخض ثروتمند هستند.رئیس هیئت مدیره ی توییتر برت تیلور،در بیانیه ای اعلام کرده است که این شرکت برای اجرایی کردن توافقات حاصل شده در قرارداد به روش قانونی اقدام می کند و اطمینان دارد که در دادگاه نتیجه به نفع آن ها رقم خواهد خورد.همینطور برت تیلور گفته : « توییتر خودش را به نهایی کردن قرارداد بدون ایجاد تغییر در جزئیات و قیمتی که مدیر عامل تسلا با آن موافقت کرده است متعهد می داند. »

هنوز نتیجه ی دادگاه مشخص نشده و معلوم نیست اسلان ماسک موفق به مسخ قرارداد می شود یا خیر

تنها چند هقته پس از امضا قرارداد رسمی بین ایلان ماسک و شرکت توییتر،نشانه هایی از تمایل به خروج از قرارداد از سمت ایلان ماسک دیده شد،اما هرگز جنین چیزی را اعلام نکرد.اما ایلان ماسک معتقد بود،شرکت توییتر اطلاعات کافی درباره ی تعداد ربات های اسپم به ایشانن ارائه نداده است.

در حال حاضر کارشناسان اطمینان ندارند که آیا ایلان ماسک میتواند از زیر بار این قرارداد شانه خالی کند یا خیر.اما همه معتقد هستند که اقای ماسک اصول حرفه ای را رعایت نکرده و باید قبل از عقد قرارداد به انجام تحقیقات می پرداخته است.

شرکت توییتر در چند ماه اخیر تمام تلاش خود را به کار بسته است که رضایت اقای ایلان ماسک را جلب کند.در همین راستا حتی به ایشان اجازه ی دسترسی به API بسیار ویژه ای به نام Firehouse را صادر کرد.firehouse حاوی تمامی توییت های پست شده است و امکان تجزیه و تحلیل توییت ها را برای ایلان ماسک فراهم می کند.

شرکت توییتر همیشه در تلاش بوده تا تسلط خود را بر اکانت های اسپم و جعلی نشان بدهد.از همین رو مدیران توییتر در هفته ی گذشته در کنفرانسی اعلام کرده اند که آن ها روزانه حدود 1 میلیون اکانت اسپم را مسدود می کنند.چند ماه پیش نیز مدیر عامل توییتر،جناب اقای پاراگ آگراوال در رشته توییتی به مجموع اقدامات این شرکت برای مقابله با بات ها اشاره کرده بود.

توییتر اعتقاد دارد که حساب های کاربری اسپم کمتر از 5 درصد از کل حساب های فعال روزانه را تشکیل می دهند اما ایلان ماسک معتقد است که این عدد بیش از 20 است و نگرانی او از همین بابت است.

ایلان ماسک و تیم حقوقی آن ادعا می کنند که توییتر در هنگام اخراج دو مدیر ارشد خود یعنی اقایان کیوان بیک پور و بروس فالک مفاد قرار داد را زیر پا گذاشته است.مدیر عامل توییتر در اواخر ماه می اعلام کرد که توییتر به دلیل قدم برداشتن در مسیری جدید،همکاری خود را با دو مدیر ارشد خود قطع کرده است.کیوان بیک پور مدیرکل محصولات مصرفی توییتر و بروس فالک،مدیرکل درآمد های این شرکت بود.تیم حقوقی ایلان ماسک می گوبد،اخراج بخشی از اعضای با استعداد تیم توییتر و توقف استخدام نیرو های جدید در چند ماه اخیر،نشان دهنده ی نقض قرارداد است.آن ها معتقدند که این اقدامات باید با هماهنگی  کامل ایلان ماسک انجام میشد و مجوز دریافت می کرده است.

بنابر قراردادی که بین این دو شرکت بسته شده است،هر کدام از طرفین که بخواهند از قرارداد عقب نشینی کنند،موظف هستند که یک میلیارد دلار غرامت  پرداخت کنند.و این موضوع بدین معناست که اقای ایلان ماسک باید برای پرداخت نکردن این غرامت باید به دادگاه اثبات کند که توییتر بند های قرارداد را نقض کرده است.

ایلان ماسک با وعده های بزرگی سراغ توییتر رفت؛او بار ها در مصاحبه هایش بر روی گسترش آزادی بیان تاکید کرد.ایلان ماسک به سرمایه گذاران گفته است که می تواند کاربران توییتر را در در عرض 6 سال 4 برابر کند.هنوز مشخص نشده است که ایلان ماسک چه نقشه و طرحی برای تصاحب توییتر در سر داشته است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.