ایلان ماسک کیست؟هرآنچه باید بدانید

مستر کامپیوتر
9 جولای, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ایلان ماسک کیست؟

همه ایلان ماسک را به عنوان مدیر عامل شرکت Tesla Motors  و یا پروژه ی فضایی SpaceX میشناسند،اما اون شهرت خود را مدیون اندیشه ی پیشرو خود در زمینه ی تکنولوژی و تلاش برای توسعه آن است.

ایلان ماسک کیست؟ ایلان ماسک در سال 1971 در آفریقای جنوبی به دنیا آمد.مادر او اصالت کانادایی و پدر او نیز اهل کشور آفریقای جنوبی است.اما از نظر قانونی ایلان ماسک شهروند سه کشور آفریقای جنوبی،کانادا و ایالات متحده ی آمریکا است.او هم اکنون در شهر تگزاس زندگی میکند تا بتواند تسلط بهتری برو روی پروژه های خود داشته باشد.اولین فعالیت جدی او،مشارکت در تاسیس شرکت PayPal بود.

از دیگر فعالیت های آن می تواند به موارد زیر اشاره کرد :

  • Tesla Motors (تسلا موتورز)
  • Solarcity (سولار سیتی تامین کننده ی خدمات حوزه انرژی و به طور ویژه انرژی خورشیدی است)
  • Zip2 (شرکتی است برای تبلیغات کسب و کار ها به صورت آنلاین و براساس موقعیت جغرافیایی)
  • Neuralink (شرکت نورالینک بر روی پروژه ی  توسعه ارتباط مستقیم بین مغز انسان و کامپیوتر فعالیت می کند)
  • SpaceX (پروژه ی مشهور فضایی)

بسیاری از افراد معتقد هستند که بیشتر ثروت ایلان ماسک از طریق شرکت تسلا موتورز به دست آمده و نقش دیگر شرکت ها در این زمینه بسیار کمرنگ است.

تسلا موتورز

تحصیلات

دانشگاه پنسیلوانیا

رشته ی تحصیلی ایلان ماسک در مقطع کارشناسی،فیزیک و اقتصاد بوده است.دانشگاه پنسیلوانیا مدرک BSc اقتصاد و BA فیزیک را دریافت کرده است.همچنین ایلان ماسک تصمیم به  تحصیل در رشته ی فیزیک در مقطع دکترای دانشگاه استنفورد گرفت،اما تنها پس از گذشت دو روز تحصیل در این دانشگاه،تصمیم به ترک دانشگاه گرفت.

میزان سرمایه ایلان ماسک

میزان سرمایه ی ایلان ماسک در سال 2021 نزدیک به 170 میلیارد دلار تخمین زده شده است.اما با افزایش ارزش سهام شرکت تسلا موتورز و عبور آن از یک میلیارد دلار،ثروت ایلان ماسک هم که به عنوان اصلی ترین سرمایه گذار تسلا محسوب می شود به طور چشمگیری افزایش می یابد.طبق برآورد های خبرگزاری های معتبر،ثروت ایلان ماسک در اواخر سال 2021 از مرز 300 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

ضریب هوشی ایلان ماسک

حرف های ضد و نقیضی درباره ی ضریب هوشی ایلان ماسک مطرح می شود.برخی میزان ضریبا هوشی او را 155 و برخی دیگر آن را 200 می دانند.البته به جای اینکه موفقیت افراد را به میزان ضریب هوشی آن ها گره بزنیم،بهتر است تا به بررسی شخصیت و تصمیمات و تلاش های آن ها مرتبط کنیم تا بتوانیم به طور دقیق به رمز موفقیت آن ها دست پیدا کنیم.برخلاف باور خیلی از مردم،ایلان ماسک هم متحمل شکست های بسیاری شده است که می توانید با یک سرچ ساده فهرست آن را مشاهده کنید.

ایلان ماسک و سیاست

ایلان ماسک و دونالد ترامپ

پس از انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده ی آمریکا،انتقاد های بی شماری از وی بابت دوری از شرکت هیا حوزه ی فناوری اطلاعات شد،که در همین راستا،دونالد ترامپ عده ای از نام داران این حوزه را به عنوان مشاوران خود قرار داد.نام ایلان ماسک هم در آن لیست به چشم می خورد.عده ای ایلان ماسک را بابت همکاری با دونالد ترامپ که طرفدارن و مخالفان بسیاری داشت،سرزنش کردند اما او معتقد بود باید از هر وسیله ای استفاده کرد تا دنیا از این فرآیند گذار به انرژی های پایدار زودتر عبور کند.اما با خارج شدن آمریکا از معاهده ی پاریس،که نقض قوانین ایلان ماسک بود،همکاری خود را با دولت دونالد ترامپ قطع کرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.