50 درصد دستگاه های اداری قادر به دریافت ویندوز 11 نیستند

مستر کامپیوتر
13 اکتبر, 2021
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | windows 11 leak v9fj

براساس تحقیقات انجام شده توسط Lansweeper ، بیش از 50 درصد رایانه های اداری از لحاظ سخت افزاری توانایی پشتیبانی از ویندوز 11 را ندارند.

به گزارش Wccftech ، از زمانی که مایکروسافت ویندوز 11 را با پیش نیازهای سخت افزاری عجیبش به جهان معرفی کرد،همه در این فکر بودند که آیا دستگاه آن ها میتواند از سیستم عامل جدید مایکروسافت پشتیبانی کند یا خیر.متاسفانه پاسخ به این پرسش غالبا منفی است.اخیرا مطالعه ای روی بیش از 30 میلیون دستگاه در بیش از 60 هزار شرکت انجام شده که نشان میدهد وضعیت در بخش سازمانی نیز خوب به نظر نمیرسد.

Lansweeper ،شرکت پشت این تحقیق،میگوید:

از زمانی که مایکروسافت ویندوز 11 را معرفی کرده است،تیم های فناوری اطلاعات در شرکت های بزرگ تحت فشار قرار گرفته اند تا نقشه ای برای حمله طراحی کنند.برای اجرای این سیستم عامل جدید،آن ها به یک بررسی سریع و مقرون به صرفه برای ویندوز 11 نیاز دارند تا دستگاه های واجد شرایط را برای به روزرسانی شناسایی کنند.

تحقیقات ما نشان میدهد که بیش از 55 درصد ورک استیشن ها قادر به دریافت ویندوز 11 نیستند.

براساس این مطالعه،44/4 درصد از دستگاه ها نیاز سخت افزاری پردازنده را برآورده میکنند و تنها 52/55 درصد از آنها تراشه ی TPM مورد نظر مایکروسافت را دارند.مسیر نصب دستی باز است؛اما بار سنگینی را بر دوش تیم های فناوری شرکت های بزرگ قرار دارد.نباید تهدید مایکروسافت مبنی بر توقف ارائه به روزرسانی امنیتی برای دستگاه هایی که ویندوز11 به زور و بدون داشتن الزامات سخت افزاری روی آنها نصب شده است فراموش کنیم.ماشین های مجازی حتی بدتر عمل کردند؛زیرا در حال حاضر تنها 0/23 درصد از آنها الزامات TPM در ویندوز 11 را پشتیبانی میکنند.

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | workاین یک مسئله کوچک نیست و باعث می شود بار دیگر مطمئن شویم قرار است سیستم جدید مایکروسافت دردسر های زیادی برای شرکت های بزرگ و کوچک ایجاد کند.بعضی از استدلال میکنند اکنون زمان آن فرارسیده است که شرکت ها به فکر ارتقای سخت افزاری سیستم های خود بیافتند و اگر چنین کاری انجام بدهند،امنیت دستگاه های آن ها نیز افزایش پیدا میکند؛اما مسئله این است که حدود 50 درصد از سخت افزارها به راحتی قابل ارتقا نیستند و این اقدام بزرگی برای شرکت ها خواهد بود که باید روی آن فکر کنند.

مایکروسافت هنوز اصرار دارد که به همه بگوید با الزامات سخت افزاری ویندوز11،سعی در بهتر کردن مسائل امنیتی دستگاه های خود دارد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.