داستان برند ایسوس،برترین تولیدکننده ی مادربرد دنیا

مستر کامپیوتر
20 دسامبر, 2020
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | 8 84385 asus rog wallpaper 4k republic of gamers poster scaled

شرکت ایسوس یکی از بهترین برند های پیشرو در زمینه ی تولید محصولات حوزه ی فناوری اطلاعات است.همچنین یکی از بزرگترین فروشنده های کامپیوتر دننیا به شمار می رود.

شرکت کامپیوتری ایسوس تک(AsusTek Computer Inc)یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که در زمینه ی کامپیوتر،تلفن،سخت افزار و قطعات الکترونیکی فعالیت میکند.دفتر اصلی این شرکت در شهر تایپه در کشور تایوان واقع شده است.لب تاپ ،نوت بوک،موبایل،تجهزیات شبکه،روترهای WIFI،مانیتور،مادربرد،کارت های گرافیک،کارت های صوتی،پروژکتور و …از جمله محصولات این شرکت هستند.

شرکت ایسوس تولید کننده رتبه ی یک مادربرد در دنیاست.این شرکت حدود 40 درصد از سهم بازار مادربرد دنیا را در اختیار خود دارد.جالب است بدانید امروزه از هر 3 کامپیوتر خانگی یکی از انها دارای مادربرد ایسوس است.این شرکت در سال 2008 بیش از 24 میلیون مادربرد در سراسر دنیا فروخته  است..ایسوس چهارمین شرکت بزرگ فروشنده ی کامپیوتر در دنیاست.ایسوس در لیست 10 شرکت برتر کامپیوتری آسیا رتبه بندی شده است.

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | asus logo 850x478 1280x720 1معنی کلمه ایسوس

کلمه ایسوس (ASUS) در واقع از 4 حرف آخر کلمه پگاسوس(Pegasus) گرفته شده است.پگاسوس یک اسب بالدار یونانی و نماد خرد و دانش است.برند ایسوس،قدرت،خلوص و روحیه ماجراجویانه خود را از این موجود فوق العاده گرفته است و با هر محصولی که تولید می کند، این ویژگی ها به اوج خود می رسند.

لوگوی شرکت ایسوس یک تفسیر مدرن از ریشه های شرکت بوده و دارای ظاهری زیباست.رنگ آبی این لوگو نشان دهنده ی کیفیت،قدرت،رشد و احساس مسئولیت شرکت نسبت به مشتری های خودش و محیظ زیست است.

داستان شکل گیری برند ایسوس

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | fa6c872e eeab 4b46 9862 43b754daf21e

شرکت ایسوس در سال 1989 توسط مهندسان تایوانی به نام های تی اچ تانگ(T.H Tung)،تد هسو (Ted Hsu)،وین هاسی (Wayne hsieh) و در اخر ام تی لیاو(M.T Liao) در شهر تایپه بنیان گذاری شد.این 4 نفر از مهندسان سابق سخت افزار شرکت ایسر(Acer) بودند.در آن زمان کشور تایوان به عنوان یک کشور پیشرو در زمینه ی سخت افزار کامپیوتری شناخته نشده بود.در نتیجه شرکت اینتل همه ی پردازنده های جدید خود را در ابتدا در اختیار شرکت هایی مانند آی بی ام (IBM) قرار می داد و شرکت های تایوانی باید 6 ماه صبر میکردند تا نوبتشان شوند.

در همان سال ها شرکت ایسوس با استفاده از Intel 486 یک نمونه اولیه از مادربرد های خودش را تولید کرده بود.اما برای امتحان کردن آن به یک پردازنده احتیاج داشت.بنابراین در خواست خود را برای شرکت اینتل فرستاد.در آن زمان شرکت اینتل در تولید مادربرد های خود به مشکل خورده بود.شرکت ایسوس مشکل این شرکت را برطرف کرد و مشخص شد که مادربرد های ایسوس نیاز به هیچ تغییری ندارند و به خوبی با پردازنده های شرکت اینتل کار میکنند.بعد از این داستان شرکت ایسوس ،نمونه ی پردازنده های اینتل کار می کنند.بعد از این داستان شرکت اینتلنمونه ی پردازنده ی اینتل را زودتر از دیگر رقبای خود دریافت میکرد.ایسوس در سپتامبر سال 2005 اولین کارت های PhysX را به بازار عرضه کرد.این شرکت در همان سال با ارائه ی مدل TLW32001 وارد بازار تلویزیون شد.

مادربردهای ایسوس

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | banner bgامروزه شرکت ایسوس به عنوان اولین تولیدکننده ی مادربرد دنیا شناخته می شود و 40 درصد سهم بازار این حوزه را در اختیار خود دارد.این شرکت به مدت 6 سال پیاپی عنوان بهترین برند مادربرد دنیا را از آن خود کرده است.شرکت ایسوس یکی از بهترین تیم های تحقیق و توسعه ی دنیا را دارد.اعضای این تیم همواره در تلاش هستند تا مرز های نوآوری را جابجا کنند.مهندسان ایسوس از تکنولوژی های پیشرفته ای استفاده میکنند تا میزان سرعت،قدرت و عملکرد محصولات را به اندازه ی قابل توجهی بالا ببرند.

همکاری با شرکت خودروسازی لامبورگینی

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | 0e8423aa0f17cd18f0a47d6424d5cd42 scaledشرکت ایسوس چندین سال بعد از تاسیس خود جایگاه خوبی در بازار های جهانی پیدا کرده بود و در سال 2006 همکاری خود را با شرکت خودروسازی لامبورگینی آغاز کرد.لب تاپ های سری VX حاصل همکاری این دو شرکت هستند و تحت برند لامبورگینی تولید می شوند.در طراحی مدل VX7SX  این لب تاپ از رنگ مشکی و نارنجی معروف ماشین های لامبورگینی استفاده شده است.طراحی خاص دکمه ی استارت،فن های مدل اگزوز و آرم ماشین لامبورگینی از جمله ویژگی های جذاب این سری لب تاپ ها هستند.

همکاری با شرکت مایکروسافت

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | Microsoft Logo 2012

شرکت ایسوس  در سال 2006 همچنین تحت پروژه ای به نام Origami با شرکت مایکروسافت همکاری کرد.شرکت های دیگری مانند سامسونگ،اینتل و چند برند دیگر نیز در این پروژه مشارکت داشتند.هدف این پروژه تولید کامپیوترهای کوچک و دستی بود که به باور خیلی ها باعث شکل گیری تبلت های امروزی شد.تنهاتفاوت این نوع کامپیوترها با نوت بوک در این است که کاربر میتواند از طریق صفحه نمایش دستورات خود را اجرا کند.این گجت های7 اینچی با سیستم عامل ویندوز XP کار می کردند و با نام Ultra-Mobile PC یا به اختصار UMPC به بازار عرضه شدند.

گوشی های موبایل ایسوس

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | Smartphone ASUS Zenfone 7 5G 2020 4

موبایل های ایسوس با نام تجاری ذن فون(ZenFone)مجموعه ای از تلفن های هوشمند مبتی بر سیستم عامل اندروید است  و توسط این شرکت تولید و بازاریابی شده است.نسخه ی اولیه این محصولات در سال 2014 معرفی شدند.این تلفن های هوشمند با انواع پردازنده های Atom ،اینتل،کوالکام اسنپدراگون،پردازنده ی MediaTek،و سیستم عامل اندروید و با رابط کاربری مخصوص ایسوس یعنی ZenUI وارد بازار شد.

لبتاپ های سری ذن بوک(ZenBook)

فروشگاه اینترنتی مستر کامپیوتر | c5ef0be8ea56eb8af34620b866761ae7

لب تاپ های سری ZenBook از خانواده UltraBook ها هستند که توسط شرکت ایسوس تهیه و تولید شده اند.اولین سری این لب تاپ ها در سال 2011 به بازار عرضه شد.این شرکت در سال 2012 مدل های جدیدی از خانواده ی ZenBook ها را با صفحه نمایش لمسی به بازار عرضه کرد.اغلب این مدل ها لب تاپ ها از پردازنده های فوقالعاده کم ولتاژ اینتل استفاده میکنند.این مدل لب تاپ ها که از آلومینیوم براق تهیه شده اند.

زندگی شخصی تی اچ چانگ

تی اچ تانگ(T.H Tung) در سال 1960 در تایوان به دنیا آمده اند.پدر او یک ساعت ساز بود و آن ها در حومه ی شهر زندگی می کردند.زندگی بسیار ساده ی آن ها باعث شد که تانگ دوران کودکی خود را بدون تماشای تلویزیون و تنها با بازی بیسبال بگذراند.او علاقه ی زیادی به کتاب خواندن داشت و آثار شاعران و نویسندگان مشهور را مطالعه می کرد.

تانگ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ی کامپیوتر و ارتباطات از داشنگاه ملی تکنولوژی تایپه دریافت کرد.او در دوران دانشگاه هم علاقه ی زیادی به خواندن کتاب های مختلفی داشت.او حتی در برخی از کلاس ها شرکت نمیکرد تا بتواند خودش به طور مستقل کتابهای مورد نظرش را بخواند.تانگ همچنین سردبیر روزنامه ی دانشگاه محل تحصیل خود نیز بود.

تانپ فعالیت خود را از شرکت ایسر (Acer) آغاز کرد و در سال 1989 به کمک 3 تن از همکارانش شرکت ایسوس را بنیان نهادند.او تا مدت ها نایب رئیس شرکت بودو در حال حاضر رئیس شرکت پگاترون است.

تانگ به عنوان یک انسان خیٌر نیز شناخته میشود زیرا تا به حال از رویداد های هنری،فرهنگیو تاریخی بسیاری حمایت مالی کرده است.

نقاط قوت و ضعف برند ایسوس

قیمت مناسب:این برند قیمت های بهتری نسبت به محصول رقبای خود دارد.تقریبا میتوان گفت هیچ برندی این مقدار از امکانات را با قیمت مناسب در اختیار شما نخواهد گذاشت.

طراحی زیبا:یکی دیگر از نقاط قوت برند ایسوس طراحی زیبا و منحصر بفرد محصولات آن است.

نوآوری:همانطور که پیش تر گفتیم،مهندسان برند ایسوس همواره در تلاش هستند که با استفاده از تکنولوژی های جدید محصولات خلاقانه ای به بازار های جهانی عرضه کنند.

حمایت ضعیف:یکی از نقاط ضعف برند ایسوس این است که راهنمای کاملی در وبسایت خود قرار نمیدهدو تیم پشتیبانی آن نیز به خوبی عمل نمیکنند.تا به حال گزارش های زیادی از عملکرد کند تیم پشتیبانی به دست آمده است.همچنین عده ی زیادی از مشتریان نیز از کیفیت پشتیبانی انلاین شرکت ایسوس راضی نیستند.

وضعیت فعلی برند ایسوس

اقای جانی شیه (Johnney shih) ریاست شرکت ایسوس،و اقای جاناتان سانگ(Jonathan Tsang)مسیولیت مدیر عامل اجرایی شرکا را بر عهده دارند.این شرکت تایوانی در چند دهه اخیر فعالیت خود رشد بسیار زیادی داشته است.همین موضوع باعث شده کشور تایوان به عنوان یک مهره ی اصلی در این زمینه شناخته شود.این شرکت فعالیت خود را با تعدادی کمی کارمند و ساخت مادربرد آغاز کرد اما امروزه یک شرکت پیشرو در صنایع حوزه آی تی است و بیش از 17 هزار کارمند در سراسر دنیا دارد.این برند اغلب محصولات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات را مانند تجهیزات کامپیوتری،نوت بوک ،تبلت،تلفن های هوشمند،سرور را تولید کرده و به سراس جهان عرضه می کند.کلید اصلی موفقیت شرکت ایسوس نوآوری است.این شرکت محصولات خلاقانه ی بسیاری را هر ساله در نمایشگاه های سراسر جهان معرفی میکند.به عنوان مثال الترابوک مدل تایچی(TAICHI) که دو نمایشگر داشت ، در زمان عرضه سروصدای زیادی به پا کرده بودند.این شرکت تا به حال بیش از 4 هزار جایزه برای نوآوری های برند خود تصاحب کرده و درآمد آن بیش از 13.3 میلیارد دلارگزارش شده.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.