نصب ویندوز بروی لپ تاپ های نسل 11، 12، و 13 اینتل

مستر کامپیوتر
4 آگوست, 2022
73 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تصویری از ویندوز 11

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد نصب ویندوز 10 و یا ویندوز 11 روی لپ تاپ هایی که از پردازنده های 11، 12، و 13 اینتل بهره می برند را داشته باشید،اما در هنگامی که وارد بخش پارتیشن بندی هارد در هنگام نصب ویندوز می شوید،هاردی را مشاهده نمی کنید و در همین مرحله متوقف می شوید.اگر شما نیز از این مشکل رنج می برید، با ما در این مقاله همراه باشید.ما در ادامه به بررسی این مشکل و رفع آن خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط : برای خرید سی پی یو کامپیوتر می توانید از این طریق وارد صفحه ی مربوطه شوید

Intel Rapid Storage Technology چیست؟

شرکت اینتل

Intel Rapid Storage Technology برنامه ای است که توسط اینتل طراحی و ایجاد شده است تا قابلیت ها و عملکرد ذخیره سازی اطلاعات دستگاه های مختلف، به ویژه رایانه های شخصی و لپ تاپ ها را افزایش دهد.این یک برنامه  مبتنی بر RAID است که چندین درایو دیسک ذخیره سازی را در یک جزء واحد ترکیب می کند.

اینتل این فناوری IRST (Intel Rapid Storage Technology) را ایجاد و راه‌اندازی کرد تا به کاربران لپ تاپ ها و رایانه های شخصی عملکرد بهتری را با قیمت‌های مناسب ارائه دهد. این ویژگی همچنین می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند و عمر هارد های سیستم را نیز بالا ببرد.این فناوری روی امنیت فایل‌ها و داده‌های کاربران با رویکردی جامع‌تر کار می‌کند .همچنین این برنامه دارای یک سیستم هوشمند برای ذخیره سازی داده ها است که می تواند به طور قابل توجهی برای کاربران ویندوزی که با مشکلات ذخیره سازی داده ها درگیر هستند مفید باشد.

مقالات مرتبط : راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ + ویدئو معرفی مدل های برتر 1402

حالا که با فناوری Intel Rapid Storage Technology آشنا شدید و کارایی آن را فهمیدید، به سراغ اصل ماجرا خواهیم رفت تا به کمک نصب این فایل مخصوص روی سیستم این مشکل را حل کنیم:

مراحل نصب ویندوز را به صورت عادی پیش بروید تا به مرحله ی پارتیشن بندی هارد دیسک برسید.حال باید فایلی که در انتهای این مقاله برای شما قرار داده شده را مطابق با نسل پردازنده ی لپ تاپ خود دانلود و آن را بر روی یک فلش یا حافظه ی جانبی منتقل کنید و آن را بر روی سیستم نصب کنید تا سیستم هارد را به شما نمایش دهد.حالا که با کلیت ماجرا آشنا شدید، در ادامه مراحل زیر را با دقت تمام انجام دهید.

نکته مهم : برای نصب ویندوز بر روی سیستم های دسکتاپ نسل 13 اینتل نیز شما ممکن است که به این مشکل بربخورید و برای رفع آن کافی است که فایل سوم که مربوط به لپ تاپ های نسل 13 را دانلود کنید و طبق مراحل زیر عمل کنید.

مقالات مرتبط : راهنمای خرید سیستم گیمینگ + سیستم پیشنهادی [آپدیت تابستان 1402]

طبق مراحل توضیح داده شده عمل کنید:

  1. از روی DVD ویندوز یا فلش ویندوز خود بوت شده و مراحل نصب را ادامه داده تا به محیط پارتیشن بندی هارد دیسک برسید.
  2. فایل درایور IRST را که از لینک های قرار داده شده در پایین مقاله دانلود کردید را از حالت ZIP خارج کنید و بر روی یک فلش یا حافظه ی جانبی منتقل کنید، سپس فلش حاوی فایل درایور برنامه ی Intel Rapid Storage Technology را به لپ تاپ خود متصل کنید.
  3. گزینه ی Load Driver را انتخاب کنید.
  4. سپس بر روی گزینه ی Browse کلیک کرده و فایل مورد نظر را انتخاب کنید.
  5. حالا تیک گزینه ی Hide drivers that arent compatibale with this computer’s hardware را بزنید تا درایور متناسب با سیستم شما را به شما نمایش دهد.
  6. در مرحله  Select the driver to install اولین فایلی را که سیستم به شما نشان می دهد را انتخاب کنید.
  7. در آخر بعد از نصب درایور مورد نیاز، شما خواهید دید که هارد شما در بخش پارتیشن بندی به نمایش در آمده و می توانید به ادامه ی مراحل نصب ویندوز بپردازید.

مقالات مرتبط : بهترین هارد اکسترنال بازار + معرفی مدل های برتر (پاییز 1402)

نصب ویندوز 11 روی لپ تاپ نسل 13 اینتل

اگر شما هم با نصب فایل IRST موفق به نصب ویندوز بر روی دستگاه نسل 13 خود نشده‌اید باید به سوال زیر پاسخ دهید:

1- آیا شما مانند تصویر زیر بلافاصله بعد از کلیک بر روی Install (تصویر شماره 1) به تصویر شماره2 منتقل می شوید؟و دیگر به مرحله انتخاب نسخه مورد نظر ویندوز و دیگر مراحل نمی روید؟

مقالات مرتبط : سیستم مورد نیاز وارزون + توضیحات و سیستم های پیشنهادی

نصب ویندوز 11 روی نسل 13 اینتل

اگر پاسخ شما به این سوال بله است، شما برای رفع این مشکل باید یکبار دیگر آخرین نسخه ویندوز را تهیه کرده و از طریق فلش و یا DVD آن اقدام به نصب ویندوز کنید.این روش کاملا تست شده است و بسیاری از کاربرانی که با همین موضوع درگیر بودند با این روش موفق به نصب ویندوز بر روی لپ تاپ نسل 13 خود شدند.در این مورد شما حتی اگر فایل IRST را هم نصب کنید باز هم مشکل شما حل نخواهد شد.

اگر این آموزش برای شما مفید بود ممنون میشم نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

فایل های مورد نیاز را از طریق لینک های زیر می توانید دانلود کنید.

دانلود فایل IRST مورد نیاز برای لپ تاپ های نسل 11: دانلود کنید

دانلود فایل IRST مورد نیاز برای لپ تاپ های نسل 12 : دانلود کنید

دانلود فایل IRST مورد نیاز برای لپ تاپ های نسل 13 : دانلود کنید

73 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.